A digitális platformok terjedése gyorsabb, professzionálisabb és egyszerűbb ügyintézési folyamatokat tesz lehetővé. Az EU-SOLAR Nyrt. is továbbfejlesztette online Ügyfélkapuját, hogy biztosítani tudja ügyfelei részére az online ügyintézés előnyeit.
Az EU-SOLAR Nyrt. megújult Ügyfélkapuja gyors, egyszerű és a nap 24 órájában elérhető ügyintézési lehetőséget biztosít a szerződést kötött ügyfeleknek. Az internetes felületen gyakorlatilag minden fontos dokumentum és információ megtalálható a napelemrendszerrel kapcsolatban. Mivel a felület igen sokrétűen használható, az egyes funkciókat részletesen, egy hetente megjelenő cikksorozat keretében mutatjuk be. Mostani írásunkban az “Engedélyeztetések” menüpontot és annak funkcióit elemezzük ki a témában jártas kollégánk segítségével.
Általánosságban hogyan zajlik egy napelemrendszer engedélyeztetési folyamata?
Fontos megjegyezni, hogy a kormányrendelet, amely október 31-től felfüggesztette a hálózati visszatáplálás lehetőségét, változásokat hozott a folyamatban, viszont a korábban beadott igények még a megszokott utat járják be. A folyamat minden áramszolgáltatónál kicsit eltérő, de általánosságban elmondható, hogy első lépésként a velünk szerződést kötött ügyfelektől bekértük a szükséges adatokat, majd beadtuk a napelemrendszerre vonatkozó igénybejelentést a szolgáltató felé.
Ebben a fázisban mit vizsgál a szolgáltató?
A szolgáltató ekkor ellenőrzi a rendszer hálózatra való csatlakoztathatóságának feltételeit, amelyről aztán megküldi a Műszaki és Gazdasági Tájékoztatót (MGT). Hivatalosan az igénybeadástól számított 30 napon belül kellene visszakapnunk ezt a dokumentumot, de a szolgáltatók leterheltsége miatt sokszor ez a határidő kitolódik, akár több hónapra.
Milyen lépések vannak még hátra, miután megérkezik az MGT?
Ezután következik a tervek jóváhagyása a szolgáltató részéről. A jóváhagyott terv 365 napig érvényes, vagyis ennyi idő áll rendelkezésre, hogy telepítsük a rendszert. A kivitelezés után készre jelentjük a rendszert, de ezután még van egy utolsó lépés: a szolgáltató egy új szerződést küld az ügyfélnek – vagy közvetlenül neki, vagy rajtunk keresztül -, ezt aláírva vissza kell küldeni, és csak ezután fogják felszerelni az ad-vesz mérőórát, amely lényegében a rendszer üzembe helyezését jelenti.
Az Ügyfélkapu “Engedélyeztetések” menüpontja hogyan segíti ezt a folyamatot?
Az ügyfelek egyrészt itt nyomon tudják követni, hogy az engedélyeztetési folyamat éppen melyik fázisában tart. Láthatják, hogy az engedélyeztetést elindítottuk, hogy megérkezett az MGT, hogy kész az engedélyeztetési folyamat, illetve utolsó fázisként azt, hogy a rendszert készre jelentettük. Másrészt itt pótolhatják a folyamathoz szükséges, és esetlegesen hiányzó dokumentumokat, illetve ellenőrizhetik azt is, milyen dokumentumokat töltöttek fel korábban.
Melyek azok az adatok, amelyekre különösen kell figyelni, hogy a folyamat zökkenőmentesen elinduljon?
Nekünk mindig annak a személynek az adataira van szükségünk, aki a szolgáltatónál a szerződött fél. Adott esetben ez eltérhet az ingatlan tulajdonosától, ezért kell figyelni, kinek az adatait adják meg az ügyfelek. Illetve 2021. végén jelentősen megváltozott az áramszolgáltatók területi felosztása, így előfordulhat, hogy nem attól a szolgáltatótól érkezik az áramszámla, ahová területileg tartozik az ügyfél – ezt is figyelembe kell venni. Az, hogy ki az engedélyes elosztó, a számla harmadik oldalán található.
Az Engedélyeztetések menüpont az alábbi linken érhető el.
Az Ügyfélkapu egyes menüpontjainak működéséről az alábbi cikkek jelentek meg eddig: